Hoe voorkom je dat investeerders afhaken?

Share:

Als ondernemer is het een hele taak om investeerders te vinden. Gelukkig kunnen ondernemers terugvallen op pitching events die investeerdersnetwerken organiseren. Ze kunnen er hun onderneming voorstellen aan een groep investeerders in de hoop hen te overtuigen om hun project financieel te ondersteunen. Zoë Imhof onderzoekt hoe ondernemers daarbij het meeste kans maken om investeerders aan de haak te slaan en niet meer weg te laten glippen. 

Economie
Zoë Imhof
KU Leuven - Vlerick

Communicatie is een vanzelfsprekendheid in ons dagelijks leven. In haar studies communicatiewetenschappen leerde Zoë Imhof dat er veel meer schuilt achter communicatie en dat slechte communicatie zeer grote gevolgen kan hebben. In haar promotieonderzoek onderzoekt ze hoe de communicatie van ondernemers een invloed heeft op hun succes om externe financiering door businessangels veilig te stellen. Haar onderzoek richt zich op de interpersoonlijke interactie tussen ondernemer en investeerder wanneer zij elkaar voor het eerst face-to-face ontmoeten bij pitching events.

Gerelateerde video's