Drie pijlers voor het succes en de groei van startups

Share:
Over het onderzoek

Veel jonge bedrijven redden het niet in de eerste jaren. Maar wat maakt dat sommige startups wél succesvol doorgroeien? Hamza Aurangzeb (Vlerick Business School, UGent) onderzocht hoe jonge ondernemers hun beslissingen nemen en ontdekte drie cruciale pijlers voor succes: snel reageren, goed voorbereid zijn en de juiste prioriteiten stellen. Startups die zich snel aanpassen en slim kiezen welke kansen ze wel of niet volgen, hebben veel meer kans om te groeien en bloeien, zelfs in tijden van crisis! 🚀

Economie
Hamza Aurangzeb
UGent - Vlerick

"Veel mensen starten, maar slechts weinigen komen aan" vat de kansen op ondernemingssucces perfect samen. Gedreven door zijn studies in financiën, psychologie en marketing, en met ervaring in consulting en toegepast onderzoek, is Hamza Aurangzeb toegewijd aan het begrijpen van hoe jonge bedrijven de nodige capaciteiten ontwikkelen voor overleving en succes. Binnen de afdeling Ondernemerschap, Governance & Strategie van Vlerick Business School en de groep Marketing, Innovatie & Organisatie aan UGent richt zijn onderzoek zich op de impact van oprichters en de relaties tussen investeerders en oprichters.

Gerelateerde video's