Hoe en wanneer kan reclame ons onbewust beïnvloeden?

Share:

Over het onderzoek

"Reclame? Daar laat ik me niet aan vangen, hoor!” Herkenbaar? Serena D’hooge (Universiteit Gent) doorprikt die illusie en vertelt je meer over de simpele maar zeer effectieve reclametechniek, ‘evaluatieve conditionering’. "Als je amper aandacht schenkt aan reclame, kan die je -raar maar waar- net sterker beïnvloeden net door dat gebrek aan aandacht." Hoe dat zit, legt Serena D'hooge je in het filmpje uit!   

Maatschappij
Serena D'hooge
UGent

Serena D'Hooge houdt van marketingcommunicatie, psychologie en wiskunde.  Als student communicatiewetenschappen aan de UGent was ze sterk geïnteresseerd in hoe marketingcommunicatietechnieken merkattitudes kunnen vormgeven. Ze leerde over de psychologische evaluatieve conditioneringstheorie: onze perceptie van een merk kan beïnvloed worden door het merk te koppelen aan een andere emotionele aantrekkingskracht. Ze schreef er haar thesis over en zet het onderzoek nu verder als onderzoeksassistent. Als docent-assistent begeleidt ze studenten bij cursussen in interpersoonlijke communicatie, interdisciplinaire consumententheorie, markt- en consumentenonderzoek en statistische analyses. Een perfecte combinatie van haar belangrijkste interesses.

Gerelateerde video's