Sociaal ondernemerschap - 's werelds remedie

Share:

Over het onderzoek

Sociale ondernemingen zoals 'Face to Face', 'Mama Organa', 'Younited' en vele andere werken aan maatschappelijke problemen zoals armoede, vervuiling en uitsluiting, en verbeteren uiteindelijk het welzijn van hun gemeenschap, in plaats van zich te richten op winst. "Toch staan maatschappelijke ondernemingen voor veel uitdagingen. Ze worden vaak niet erkend, niet ondersteund en ondergewaardeerd", zegt Stefan Chichevaliev (VUB). Hij onderzoekt hoe het huidige bedrijfsklimaat de dagelijkse werking van sociale ondernemingen beïnvloedt. Zijn doel is uitzoeken wat deze ondernemingen nodig hebben om deze uitdagingen aan te gaan, zodat ze de meest kwetsbaren kunnen helpen.

Economie
Maatschappij
Stefan Chichevaliev
VUB

Stefan Chichevaliev is doctor in de bedrijfskunde, postdoctoraal onderzoeker aan de VUB en uitvoerend directeur bij het Observatorium voor Sociaal Ondernemerschap, met meer dan tien jaar ervaring in de private, publieke en civiele sector. Aantoonbare resultaten in het werken in en met de denktank industrie, financiële partners en overheidsinstellingen, en een solide track record van gepubliceerd onderzoek, analyses en publicaties in sociaal en duurzaam ondernemerschap. Toegewijd aan het bouwen van bruggen tussen wetenschap en praktijk. Ontwikkelaar van partnerschappen en voorstander van sociaal ondernemerschap en het bereiken van de SDG's.

Gerelateerde video's