Sociale media en influencer marketing door de ogen van Belgische jongeren

Share:

Over het onderzoek

Merken schakelen steeds vaker influencers in om content te verspreiden op sociale media. Maar werkt dat echt? "Ja", zegt onderzoeker Marijke De Veirman (Arteveldehogeschool Gent). Zij bevroeg meer dan 3.000 Belgische jongeren. "Jongeren vinden het wel belangrijk dat influencers selectief zijn en enkel merken promoten waar ze zelf achter staan". Meer weten? Bekijk de video.

Communicatie
Marijke De Veirman
Arteveldehogeschool

Marijke De Veirman is senior onderzoeker bij de Arteveldehogeschool (expertisenetwerk Communicatie, Media en Design). Ze leidt het smi-barometer onderzoeksproject, dat jaarlijks peilt naar het gebruik, de attitudes en het gedrag van Belgische jongeren ten opzichte van sociale media en influencers. Daarnaast is ze ook docent in de opleidingen communicatie en international communication management aan Arteveldehogeschool en gastprofessor aan Universiteit Gent. In haar doctoraat, dat ze in 2019 behaalde aan de Universiteit van Gent, onderzocht Marijke de werking en het ethische gebruik van influencer marketing.

Gerelateerde video's