Hoe ga je om met probleemgedrag op school?

Share:

Over het onderzoek

Leerlingen die constant praten in de klas, gekke geluiden maken of zomaar rondlopen... Herkenbaar? Als leerkracht is het vaak moeilijk om met probleemgedrag bij leerlingen om te gaan. Ook in de leraarskamer is er vaak discussie over hoe dit aan te pakken. Om leerkrachten hierin te ondersteunen, werkten Julie D'haeyer (Arteveldehogeschool) en haar collega's 'Leerkracht Veerkracht' uit. Een traject waarmee je samen met je schoolteam zoekt naar een oplossing die werkt voor jouw school.

Onderwijs
Julie D'Haeyer
Arteveldehogeschool

Julie D'Haeyer werkt aan de Arteveldehogeschool binnen de opleiding Educatieve Bachelor Lager Onderwijs. Ze is docent pedagogiek en didactiek, praktijkbegeleider van reguliere en internationale studenten, opdrachthouder onderzoek en onderzoeker. Van opleiding is ze leerkracht lager onderwijs en ze behaalde een master in de onderwijskunde aan de UGent. Zowel binnen de opleiding als binnen haar rol als onderzoeker staat de zoektocht naar het veerkrachtig maken van leraren/teams én het toegankelijk maken van onderwijs voor elke leerling centraal.

Gerelateerde video's